DSpace О системе DSpace
 

DSpace - репозиторий ХГУ НУА >
Наукові статті >
Статті >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.nua.kharkov.ua:8080/jspui/handle/123456789/246

Название: Використання ситуативних тестів у емпіричній соціології: евристичний потенціал та специфіка
Авторы: Нечитайло, Ирина Сергеевна
Ключевые слова: когнитивний код
когнитивний ресурс
лингвистический код
образование
педагогическая работа
cognitive resource
cognitive code
linguistic code
education
pedagogical labor
test on grouping of pictures
Дата публикации: 2014
Библиографическое описание: Нечітайло І.С. Використання ситуативних тестів у емпіричній соціології: евристичний потенціал та специфіка / І.С. Нечитайло // Грані 2014. – № 5 (109) – C69−74
Серия/номер: 5(109)
Краткий осмотр (реферат): У статті аналізуються можливості застосування тесту угрупування картинок в емпіричній соціології. Автор загострює увагу на тому, що має місце, по-перше, недооцінка евристичного потенціалу деяких ситуативних тестів в соціології, а по-друге, проблема пристосування тестів до ситуації масових опитувань. Спираючись на зарубіжний досвід застосування тесту угрупування картинок в соціології, автор пропонує власну методику – дослідження когнітивного ресурсу як латентного «медіатора» процесів виробництва соціальної нерівності і соціальної структури. Наводяться результати пілотажного проекту, які підтверджують дієвість цієї методики та визначають подальші перспективи проведення повномасштабного дослідження по репрезентативній вибірці. Наприкінці автор робить висновок про те, що дослідження когнітивних кодів із застосуванням методу угрупування картинок дозволяє вийти за рамки психології і зробити важливі соціологічні висновки відносно розробки (вдосконалення, коригування) програм навчання, які могли б сприяти вирівнюванню шансів представників різних шарів і/або соціально-класових груп на успіх в освіті, вирівнюванню соціальних шансів на просування до більш високих позицій в соціальному просторі. In the article possibilities of application of test on grouping of pictures in empiric sociology are analyzed. Attention is accented on the underestimation of heuristic potential of some situation tests in sociology, on the insufficient worked out of their sociological variations, and problematical character of adaptation of tests to the situation of the mass questioning. Being guided by experience application of the test on grouping of pictures in foreign sociology, an author offers methodology of research of cognitive resource as the latent "mediator" of processes of (re)production of social inequality and social structure. In the article the results of pilotage researching project are presented, that determine the further prospects of realization of more scale research on a representative selection. Being base on results of research an author draws conclusion that research of cognitive code by means of the use of test on grouping of pictures allows to go out for scopes psychology and do important sociological conclusions in relation to development (perfections, adjustments) of curriculums that would promote to smoothing of chances of people from different social layers and/or socially-class groups on success in education, and consequently, to smoothing of social chances on moving toward higher positions in social space.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.nua.kharkov.ua/jspui/handle/123456789/246
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
Nech.pdf419,47 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь