DSpace - репозиторий ХГУ НУА >
Наукові статті >
Статті >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.nua.kharkov.ua:8080/jspui/handle/123456789/1030
|
Название: | Дискурсивные проявления влияния социального происхождения на успехи в образовании: возможности исследования |
Авторы: | Нечитайло, Ирина Сергеевна |
Ключевые слова: | discourse education social inequality social origin way of using language |
Дата публикации: | 2015 |
Библиографическое описание: | Нечитайло И.С. Дискурсивные проявления влияния социального происхождения на успехи в образовании: возможности исследования / Нечитайло Ирина Сергеевна // Вісн. Харків. нац. ун-ту. Серія: Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи ; вип. 34. – Харків, 2015. – № 1148. – С. 130–134. |
Краткий осмотр (реферат): | The article is devoted to the some of the opportunities and results of the study of discursive manifestations of the effect of social origin on educational achievements. It is noted that such effect is observed in modern Ukrainian society. It confirms the results of sociological researches conducted in recent years. However, researches of discursive manifestations of the effect of social origin on educational achievements has not been in Ukraine. Although, according to the author, these and similar researches can be very productive in terms of identifying hidden mediators reproduction of social inequality through education. The article describes the procedure and presented the results of research conducted by the author using the method, tested once by French scientists (Pierre Bourdieu and other). Based upon the results of the research concluded that the problem of the reproduction of social inequality through education related with the specific educational discourse and the complexity of the language of education. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://dspace.nua.kharkov.ua:8080/jspui/handle/123456789/1030 |
Располагается в коллекциях: | Статті
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|